maandag 21 februari 2011

Antwoord van Raf een op kritische ZLTO vraag

Onlangs is mij de volgende kritische vraag gesteld:

Waar baseer je de uitspraak op dat CDA en ZLTO met 2 monden praten? Ik vind het nogal een beschuldiging. Ik zit dicht bij ZLTO en kan dit nergens terugvinden. J.R.

Mijn antwoord:
Waar ik het op baseer is dat Hans Huijbers inderdaad zijn nek uit steek maar als ik dan kijk hoe de lokale ZLTO afdelingen opereren dan staat dit hier haaks op. Hetzelfde geld voor het CDA, het op en neer vragen en antwoorden van lopende en autonome zaken maakt dat daar waar er geen verwachtingen en verplichtingen waren er nu op veel plekken deze wel gewekt zijn. Terwijl de onrust bij omwonende alleen maar aangewakkerd worden. Jan ik wil heel duidelijk zijn de veehouderij in brabant heeft alleen nog perspectief als we vol inzetten op kwaliteit (zie visie stuk weblog en youtube bandje). Ik nodig je van harte uit op woensdag avond 9u in Sint Maarten Oirschot mee te praten over de toekomst van de veehouderij. Jan iedere grensoverschrijding keert zich als een boemerang tegen de boeren. We zitten opgesloten in een systeem van banken, voeder- en voedingsconcerns, waardoor zowel kleine als grote boeren het lootje leggen. Jan het is 5 over 12 en het moet anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten