dinsdag 26 april 2011

Monument in 't Groen: Betrouwbare overheid!?

 
 
Situatie Kattenbergse steeg, Opmerkingen richting Raad en College
Beste collegea, ik voel me eigenlijk niet erg serieus genomen in deze en als we het nu over intergriteit hebben dan is  zorgvuldig omgaan met illegaliteit en handhaving de basis van een vertrouwen wekkende overheid. Volgens onze informatie geld tot op heden het oude bestemmingsplan  en is hier wel degelijk sprake van de verplichting tot een project besluit (nieuwe art. 19). Dit is wat mij betreft al de 3de keer dat het college illegaliteit gedoogd en men is zelf niet bereid om een bestuurlijke sanctie op te leggen. Ik heb hier geen woorden voor en heb ook geen zin om steeds met een kluitje in het riet gestuurd te worden! Het ene moment klappen we in de handen wanneer een raadslid zijn consequenties trekt omdat hij illegaal heeft gehandeld, maar waar het eigenlijk om gaat is het sanktioneren van de illegale daad en dat doen we in deze situatie steeds niet. Weet u waarom? ik niet.
Autonomeontwikkelingen, vragen aan het college
Lees ik het goed, in het Brabantsdagblad van 20 april 2011 staat dat de provincie geen eisen heeft geformuleerd op het terrein van volksgezondheid, leefmilieu,  natuur en landschap als het gaat om  lopendezaken en dat dit zelfde het geval is als het gaat om de 66 autonomeontwikkelingen in verwevingsgebieden (Huigevoort, Heiakkers etc.)? Klopt dit en zou mijn eerder verwoorde angst dan toch bewaarheid worden? De gemeente gaat mee bij het indienen van 10 autonomeontwikkelingen, om de verantwoordelijkheid bij de provincie te leggen. De provincie doet belangrijke toetsingen in het kader van duurzaamheid niet en de gemeente kan straks niet anders dan toch instemmen, want ander kost het toch nog knaken. Hadden we in Oirschot dan toch maar die durzaamheids toetsen geeist??

Geen opmerkingen:

Een reactie posten